Monday, March 15, 2010

Interview

(Intervju izasao u Helly Cherry webzinu

broj 73)


HC: Za pocetak podseti nas na svoje dosadasnje radove. Kako je tekao razvoj tvog projekta?

Youth A.D.: Razvoj na neki nacin još uvek tece, mnogo je uticaja sa svih strana i kako upijam nove stvari tako dolazi do neke nove ideje i inspiracije kojom stupam u rad. Zaljubljenik sam u muziku od svoje 10. godine a od tada sam mnogo muzike slušao i mnogo stvari proživeo, sve to naravno ima uticaj na moje muzicko delovanje. Što se tice mojih dosadašnjih radova, prvi put sam javno istupio na D:S volume 3 kompilaciji a potom i na Corrosive Fumes Balkan Noise kompilaciji. Još uvek nemam autorski album jer tokom godina mi se stil menjao a ne bih hteo da napravim neki nabacan album sa trakama koje ce ici bez nekog razradenog koncepta. Možda neki EP od tri-cetiri pesme ali videcu još.



HC: Kada si napravio Youth A.D., koja je tvoja zelja bila i kakav smisao Youth A.D. ima? Sta to tebi znaci a sta bi trebalo slusaocima?

Youth A.D.: Projekat je nastao nekako usputno, imao sam tad jaku želju za bendom koji bi nastupao sa bezkompromisnom muzikom ali u okolini nisam mogao naci poštenog bubnjara ni basistu a one koje sam pak našao suimali više želje da sviraju Yu Rock jer je to muzika koja se placa.
Kako su kompjuteri postajali jeftiniji a programi pristupacniji pokušao sam da radim nešto na tom polju ne birajuci sredstva i ne ogranicavajuci se na neki poseban pravac...potpuna sloboda, uvek novi eksperimenti, novi zvuci...mladost nove ere.
Zanimljivo je to da ja nisam imao pojma da postoje žanrovi kao što su Noise ili Industrial, odrastao sam na Seattle sceni i sve što uz to ide te sam na elektronsku muziku gledao kao na neku bezdušnu, jednostavnu stvar koju može da pravi ko hoce, tek kad sam se udubio u taj problem shvatio sam da to nije ni malo lako.Želeo sam da pokažem sebi a potom i drugima da elektronska muzika može da zvuci skroz drugacije, energicnije, iskrenije a zapravo nisam imao pojma da su sa tim idejama i muzikom postojali bendovi još pre mog rodenja.

HC: Kako generalno nekome ko nije upucen intenzivnu buku objasniti i kako ti se cini izjava "There is no such thing as noise"?

Youth A.D.: Mislim da je buka tj Noise muzika odnosno anti-muzika više rezervisana za sladokusce zvuka, ljude koji su naslušani baš svakojake muzike i odavno su prošli i prešli preko toga da dele muziku na odredene pravce, žanrove i trendove koje namecu mediji i društvo. Noise je malo vulgaran termin koji odbija pasivne slušaoce zavisne o top listama te se zato malo ljudi odluci da presluša nešto što je etiketirano sa Noise. Za mene je Noise s v e i to ne mislim u nekom pseudoreligioznom smislu nego time želim da kažem da mi je lakše da prihvatam okolinu i njene zvuke jer sam i tako navikao na najoštriju i najintenzivniju buku da mogu da apsorbujem neke stvari koje druge ljude inace dovodi do ludila. Noise je utoliko lep jer pre ili kasnije prihvatamo i usputne zvuke kao muziku i otkrivamo razlicite slojeve simfonije u prirodi kao i u bližoj okolini.
Što se tice izjave "There is no such thing as noise" tu bih se složio, mislim da sam tekstom iznad to dovoljno objasnio, cak je i muzika Bo Didley-a u ono vreme mnogima zvucala kao nerazumljiva buka i nailazila za negodivanje okoline a evo sad koliko generacija sluša njegovu muziku sa oduševljenjem.

HC: Noise. Muzika ili Anti-Muzika :)? Zasto je jedno, a zasto je drugo?

Youth A.D.: Muzika je verovatno zbog toga što ima tu energiju pomeranja kako unutrašnjeg tako i spoljašnjeg. Mnogo njih je aktivno ukljuceno u tu scenu, prati izvodace kao i izdanja i tako dolaze do zadovoljstva. Anti-Muzika je verovatno zbog toga što koristi ne-muzicke instrumente ili kucno napravljene, nepriznate instrumente. Odlika Anti-Muzike je to što se nikad nece prodati radi nekog mesta na top listi, niti lansirati odevnu liniju, niti hvatati na patetiku radi veceg tiraža.

HC: Kakvi su tvoji utisci sa DS mini festa?
Youth A.D.: Pozitivni.Mnogo sam dobrih ljudi upoznao tamo i proveo se kao nikad u životu, kompletan program mini festa mi je ležao, bio je neki osecaj pripadnosti tada i to su svi osetili, mnogo komplimenata sa svih strana mi još uvek stižu i drago mi je zbog toga ali ne zbog moje sujete nego zbog saznanja da ima mnogo ljudi koje ovakav nacin izvodenja zanima. Evo dreDDup, Figurative Theatre i Third I imaju vec izgradeno ime, mnogi znaju za njih i drago mi je da su pored mog projekta nastupale i mlade snage, Erekta i [C.T.D.]. Erektin nastup je bio stvarno nešto nesvakidašnje, svida mi se što je bio bezkompromisan kao uostalom i [C.T.D.] koji nikako nisu štedeli na intenzitetu.


HC: Jeli ovaj nastup na DS mini festu bio prvi ili ih je bilo ranije?
Youth A.D.: Kao projektu Youth A.D. jeste ali sam ranije svirao na punk/hc svirkama, nije mi jasno pitanje te mi je odgovor neodreden :)

HC: Kapiram da je tesko ponoviti ono sto se moze cuti na nekom izdanju pa,... ta neponovljivost napravljene muzike. Prednost ili mana?

Youth A.D.: Stvar jeste u tome što ja znam šta radim, ono iz Dangube mogu ponoviti sa malim varijacijama, jeste to improvizacija ali ja nisam ljubitelj nasumicne buke ukoliko ne postoji baš neki jasan stav u svemu tome. Najviše volim buku sa poretkom odnosno kad se oseti neki trud inace je prilicno uvredljivo slušati nešto u šta nije uloženo maker malo sivih celija i mišica, sklad iznad svega.

Ipak mislim da iskusni Noise izvodaci prave one zvukove koji im se najviše svidaju, svaki covek ima neki svoj zvuk, to mu dode kao otisak prsta ili neka vrsta muzicke licnosti, tehnika kojom ce je predavati okolini zavisi od njegovog umeca kanalisanja takvog zvuka.

HC: Kaze jedan moj ortak "za sve to ti je dovoljan fruti lups i esid"... Sta koristis u radu? Hardver, softver, gedzet isl...

Youth A.D.: Ko god da se interesovao za elektronsku muziku je sigurno par puta prošao kroz FL, naravno i ja sam od takvih :) Ipak sad koristim druge stvari, kliktanje mi je moram priznati dosadilo te sam više okrenut ka opipljivim stvarima.Sviram gitaru, bass, klavijature, imam ritam mašine a to sve snimam u Sound Forge pa miksujem. Evo npr track The Narrow Path je raden malo u Reason-u a malo u Sound Forge. Mnogo starih traka mi je radeno u Fruity Loops uz nasnimane instrumente, volim da koristim stvari na koje ljudi inace gledaju sa visine, kao taj Fruti Loops, pa da napravim nešto vredno slušanja i da pokažem time da nije bitan instrument nego ideja i njeno sprovodenje.

HC: I kako se zove "ono" ne cemu si svirao u Dangubi?

Youth A.D.: LOL Koliko je samo ljudi bilo zaprepašceno mojim instrumentom, bilo je tu i ponuda za otkupljivanje ali meni je prirastao za srce, ne mogu tek tako da ga prodam. To je zapravo analogna drum mašina provucena kroz efekte i još kojecega, daje vrlo zanimljiv zvuk kako su mnogi mogli da se osvedoce ali ipak nisam te veceri otkrio ceo potencijal te naprave :) Time sam opet pokazao kako je lako nešto napraviti samo ukoliko se ima dobra ideja a za dobru ideju nije potrebna ni skupa oprema ni skup software.

HC: Danas je racunar dostupan svima. Cinjenica je da masa ljudi radi nesto po pitanju muzike sama. Da li smatras da je ta dostupnost dobra i to da svako moze da radi muziku/buku?

Youth A.D.: Svako može da radi muziku ali ne i buku. Muzika kao izražavanje nosi u sebi poznata pravila i utaban put koji obezbeduje slušaoce, dovoljno je tri akorda po kvintnom krugu, konstrukcija strofa-refren-strofa i tipican tekst za izabrani pravac, zapravo niko više ni ne sluša tekstove :)
Buka je poput hodanja kroz nepoznato, gde god da se okreneš možeš da taj pravac nazoveš pravim putem a zapravo ni sam nisi svestan gde te vodi i kako ceš završiti. Opet napominjem da je termin "buka" neadekvatan naziv jer ne mora sve da bude zaglušujuce bucno, može da bude i te kako prijatno, misticno i opuštajuce.
Dostupnost je dobra jer svakome pruža priliku ali ipak ce na kraju samo oni najupecatljiviji uspeti da se održe na površini.

HC: Koliko stizes da pratis desavanja u ex yu u smislu novih i starih imena? Cini se da posebno poslednjih godinu-dve naisao je neki novi talas bendova i projekata. Cini se da se stvara neka scena (ako pogledamo DS blog i forum videcemo da je spisak aktivnih bendova poprilican). Kako ti vidis to?

Youth A.D.: Pratim više stariju scenu, sad su mi dostupnije stvari koje sam pre hteo da imam ali mi se nije pružala prilika, stara Jugoslavija je imala fantasticne bendove. Drago mi je da postoje i mlade nade i baš me zanima kako ce se to dalje odvijati. Hteo bih da se sve više mladih projekata udruži u zajednickim nastupima i time se objave ovdašnjoj publici, šteta je da sve ostane na sobnoj zanimaciji.

HC: Ako je tvoj muzicki izraz industrial, noise, sta bi bila inpiracija koja zahteva ovakvu napetu formu?

Youth A.D.: Ne postoji ništa odredeno što bih naveo ili u šta bih upro prstom, verovatno to nosim u sebi, za mene je to sve normalno što radim ja tu ne glumatam i ne trudim da budem razlicit. Inspiracija mi je sve, insiraciju tražim u svemu...svako vidi ono što želi da vidi. Industrial bi trebalo da oslikava svet bez ikakve laži odnosno da pokaže svetu ono što on stvarno jeste. Na žalost, Industrial je prerastao u neki fetišizam prema mašinama i indetifikaciju sa robotima, mislim da mnogo ljudi zapravo ne shvata šta je zapravo Industrial. Smešno je to što manje više svi pokreti i ideje upadnu u ono protiv cega se bore.

HC: I ovim vam ostavljam poslednju priliku da kazes nesto sto zelis a nisam te pitao i jeste ili nije bitno vama, nama, nekome,...

Youth A.D.: Voleo bih da vidim u skorijoj buducnosti veci, priznatiji festival u Srbiji koji ce obezbediti izvodacima Industrial & Noise muzike da nastupaju pred ljudima koji žele da ih slušaju, ko zna možda je ono u Dangubi bio zacetak lavine…možda i nije bila tolika danguba na kraju krajeva :)

0 коментара:

Post a Comment